Zaujímavý článok o Rómoch – som si prečítal na blogu SME

27. júla 2013, torpedo, Nezaradené

Okrem mnohých pomerne zaujímavých názorov o živote Rómov ma však najviac zaujala tá skutočnosť, že autor článku sám priznáva, že je obyvateľom Bratislavy.

Hneď prvou svojou vetou sa však obracia priamo na Brusel: „Brusel, máme problém, rómsky problém. A nie je len v tom, že kazí štatistiky zamestnanosti. Ako obyvateľ Bratislavy ho síce nepociťujem, ale keď už na to máme dokonca splnomocnenca, požierame kvantá eurofondov, a financujeme mimovládky, problém tu je.“

Čítajte viac: http://igorhornak.blog.sme.sk/c/333880/Politickou-korektnostou-sa-romsky-problem-nevyriesi-bodka.html#ixzz2aDfXaHGw

Po prečítaní tohto článku som sa však pozastavil nad týmito jeho vetami, ktorými sa pýta: „Prečo by sme ale mali niekomu predpisovať, čo má chcieť? Prečo by sa vôbec mali meniť na náš obraz?“

Nedalo mi to, aby som mu na tieto otázky neodpovedal: Tu je môj odkaz autorovi článku: Jednoznačne vidieť, že Vám chýbajú praktické skúsenosti s týmto etnikom. Píšete: „Prečo by sme ale mali niekomu predpisovať, čo má chcieť? Prečo by sa vôbec mali meniť na náš obraz?“
Na tieto otázky je veľmi jednoduchá odpoveď: chce žiť na Slovensku, tak musí dodržiavať všetky zákony! Tak isto ako majoritný občan. (Nič viac a nič menej). A ak ste to za tie dlhé roky nepostrehli, tak si poriadne pretrite oči a zbadáte, že práve tým, že im mnoho veci politici tolerujú (dokonca aj policajti, lebo ak si na nich trúfnu poniektorí viac, tak sú stíhaní oni a nie tí čo by stíhaní mali byť), tak o to viac sú drzejší a viac si dovoľujú zákony porušovať!!! (Samozrejme česť výnimkám, lebo je dosť takých Rómov medzi nimi, čo sú slušní.)