Naozaj je to nevyhnutné, že sa terajší župani musia zviditeľňovať pred novembrovými voľbami na veľkoplošných bilbordoch?
Veď doposiaľ mali počas celého funkčného obdobia na tomto poste dostatok možnosti, aby svojim voličom dokázali a zároveň, aby ich presvedčili o tom, že ich činnosť bola /dúfam, že aj bude/ prínosom pre celý kraj, prípadne jeho hlavné mesto…
Som Košičan a prácu nášho župana pomerne dobre sledujem, takže opätovný záujem pána Trebuľu o post župana vnímam tak, že vtedy, keď sa rozhodol svoju kandidatúru propagovať na bilbordoch, tak jeho rozhodnutie by bolo lepšie ak by sa voličom pripomenul tým, žeby sponzorom, ktorí sa rozhodli finančne podporiť jeho kandidatúru – navrhol aby tie peniaze, ktoré boli vyplatené za jeho bilbordy, aby ich radšej investovali napr. na odstránenie výtlkov na cestách a tým by si určite získal väčší obdiv a uznanie voličov, ako tými bilbordmi.
Žiaľ pán Trebuľa veľmi dobre ovláda to, že 40 % voličov je takých, že im stačí vycapiť pred voľbami na bilbordy svoju staršiu vyretušovanú fotografiu z pred niekoľkých rokov a zopár sľubov, ktoré aj tak nikdy nesplní! A takáto taktika má zaručený úspech vo voľbách. Plne si je vedomí toho, že tie sľuby, ktoré dal voličom v doterajšom volebnom období, že ich nesplnil a už ani nesplní, ale toto mu už z jeho voličov nebude nik vyčítať – lebo ich pamäť je veľmi krátka. 🙁
No, žiaľ na Slovensku je to tak, vládnuca strana si na funkciu župana dosadí svojho človeka a takmer so 100 percentnou istotou si je istá, že jej človek toto miesto získa. (Hlavne teraz, keď má v parlamente 83 poslancov – čiže parlamentnú väčšinu…).
Čo je však najviac do očú bijúce? Predsa to včerajšie zasadnutie Vlády v budove Úradu Košického samosprávneho kraja, na ktorom Vláda „dala Košiciam 40 miliónov proti povodniam“…
Nie je to zvláštne, že mnohé obce už dlhé roky čakajú na príspevky Vlády proti povodniam a až teraz „tesne pred voľbami predsedov samosprávnych krajov“ zasadá Vláda v Košiciach a ešte k tomu okato ide dávať milióny eur na povodne??!
Pán Trebuľa sa okrem iného nezabudol pripomenúť svojim voličom aj tým, že v prípade úspechu vo voľbách na poste župana je pre neho dôležitá kontinuita: „Jedna vec je však vízia, druhá je realita. Napríklad na budúci rok budeme mať problém s tým, že príjmy nebudú postačovať ani na krytie originálnych kompetencií, ak nezabezpečíme peniaze z eurofondov, tak nebudeme mať na žiadne investície. Uvedomujeme si však, že aj regionálna samospráva je súčasťou slovenskej ekonomiky a musí sa podieľať na konsolidácii verejných financií.“ Zdroj: http://web.vucke.sk/sk/novinky/desat-kandidatov-predsedu-ksk.html
Zamyslel som sa nad tým, koľko peňazí sa investovalo na predvolebnú kampaň pána Trebuľu a to najmä do tých veľkoplošných bilbordov? Neviem presne, aká je cena billboardu s rozmermi 10x4m v Košiciach, ale v jednom malom meste na Slovensku je cena 380 €/mesiac, takže predpokladám, že v Košiciach bude tá cena ešte vyššia a keď k tomu pripočítam minimálne 200 bilbordov po celom meste, / nehovoriac už o tých, čo sú po celom kraji/, tak to už je skutočne pekný balík finančných prostriedkov, ktoré by značne pomohli aj pri tej jeho úvahe, že „na budúci rok budú mať problém s tým, že príjmy nebudú postačovať ani na krytie originálnych kompetencií“. 🙁
P.S.
Dovolím si sem dať ešte malý odkaz voličom SMERu – pokiaľ by som žil v Bratislave, tak by som vložil do blogu fotografiu pána Freša, ako sa on vyškiera na bilborde…
Ja som to pochopil, ale k tomu aby ...
skôr som mal na mysli tzv. elitu tejto ...
Myslím, že v danej chvíli to nie ...
Hoci som Slotu nemal v láske, tak ...
Voľbami na Slovensku nič nezmeníme, ...
Celá debata | RSS tejto debaty